Rymling

I går jobbade jag kväll som vanlig de senaste veckorna å andra sidan jobbade jag på 1:an .. Hu vad kul det var..  Saknar mina gamlingar och arbetskamraterna där..
I dag var jag ute på en lång tur med Ice då det var riktigt varmt ute.. Nästan vår värme..



Grannens vackra träd:)



Ice funderade varför jag satte mig på huk och tog bild på denna *s* å andra sidan har han aldrig fattat sig på varför jag alltid ska fota..



matte är knäpp kan nån säga det till henne?? Fast jag är ganska van.. Jag är ju världens tåligaste vanaste och bästa hund..



*ehh* Ice som nyss tagit en frolic i munnen...



Vaknade i morse av ett jädra tjatter, tänkte hu vad nära fåglarna lät.. Hejsan hoppsan någon gav dem mat i morse och som VANLIGT glömt stänga buren.. Där i gardinen satt Nemo och torkade näbben:)



Ju fler timmar som gick blev denne lille man kaxigare. Stod vid köksbänken och kollade i ginza tidningen då han landar brevid mig.. Och började plocka i prickarna i bänken.. Blev lite orolig då Ice började vifta på svansen så jag stängde in Ice i sovrummet..



Nemo på akvariumet.. Inte helt 100 på att han hittade tillbaka då inte Dallas svarade när han pratade.. satt på kontoret och det small i altandörren tänkte nej nu dog han.. Men han hade bara följt efter mig och stött i näbben i glaset.. Satt å hängde sig fast i listen på dörren..  så efter 9 timmar ovan flygtur var båda på plats i buren..

Kunde öppna altan dörren och klippa klart gräsmattan:)

Kvällen.. Hör det smäller i köket inge konstigt med det då 3 akvarium står där och Ice alltid smäller överallt.. 2 min senare går jag till vardagsrummet och ser råttan äta på kycklingen som låg kvar i pannan efter middagen och smiter sen upp brevid fläkten.. UHH..
Fick tom med Peter att överväga att skaffa en utomhus katt.. Ice är ingen rått jagare direkt.. Måste bara kolla om Ice accepterar det..

allt för nu..

kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0