Vara bara dag

Sov länge kanske inte allt för konstigt då jag kom i säng sent;)  Mina mindre smidiga sov vanor :)
Vaknade av att solen stack mig i ögonen.. Dom som vet säger ju att solen är det skönaste väckningen man kan ha men jag vet inte om jag håller med.. Tyckte det mest var irriterande att det retade mina ögon..
Visste inte vad jag väl skulle hitta på när jag väl hade hoppat ur sängen.. *Hoppa var i och för sig att ta i*
Efter att ha gjort 1:a hjälpen på min blomma så får den en chans till att repa sig annars klipper jag ner den..



Satt om det gett den näring och lite kärlek:) Borde klippt ner den men det känns så tråkigt!!
Varför skjuter man alltid på saker och när man väl kommer i gång hinner man jätte mycket på super kort tid..
Efter att jag fått ett ryck här hemma så tänkte jag ta tag i trädgården och jaha hur ser det ut då??
Hmmm det blev i alla fall inget regn..



När jag rensat bort tvättberget på köksbordet så kunde jag ju plocka in lite blommor:)
Mixade min klätter ros med vita pioner..



Traskade ut och härjade lite ute.. Hittade smultron, har nog bara missat dem.. Såg även att mina jordgubbar har jätte mycket kart.. Hallå!! Har jag sovit mig igenom juni?? Ibland känns det så..



Goda var dom i alla fall:)



Peter skulle klippa gräsmattan men gräsklipparen ville inte samma sak.. Kvinnor har sin egen vilja:)
Efter 200 stopp så var mattan klar och Peter somnade på altanen..



Jag hämtade över svärisarnas stora blommor, blir ju halshuggen om de dör.. Dom åker med husbilen i morgon eftermiddag. Kommer inte i håg vart första stoppet var!!



Gjorde lite tvålar på kvällskvisten. Dom jag gjorde innan jul börjar ta slut.. Blev rosa *jaja* ville ha röda men tvålmassan var vit.. Dom luktar liljekonvalj och sen vart de turkos blå som luktar lavendel..



Narnis fick sin älskade åkpåse till buren. Å där låg hon och myste tills...



 Sizou insåg att den var ganska mysig..

9 arbets dagar kvar.. Nedräkningen har startat:)

Grattis till alla som heter Peter och Petra på namnsdagen!!!

Kramis

Kommentarer
Postat av: Nilla

Hej gumman.

Hur har du det?



Wow, vilken härligt kreativ dag du verkar ha haft!! Kan du inte lära mig hur man gör tvålar? Det vill jag oxå kunna... ;-) avis



Jag separerade i början av Februari i år...



Kramen...

/Nilla

2008-06-30 @ 17:17:19
URL: http://phernilla.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0