Norrlansdtripp

Åkte hem till mamma på söndagen efter att planet var försenat.. Jobbigt att vänta när man är lite halv degig. Nått fel på grejen som piloten ser vilken höjd han är på..  Kom i väg och fram..
Söndagen var solig men blåsig..
Tog en fika på bron:)



Sen letade vi lite mask inför morgon dagens fiske, jag tog en tupp lur snacka om att komma in i det norrlännska lugnet:)
På kvällen åkte vi till hörnefors och käkade lite..
Maten var god fast jag tror inte att min mage gillar feta hamburgare jämt.. *ehh*



Pappa och mamma i väntan på maten...
Innan vi åkte hem köptes denna söta mössa till min gris samlande mamma :)



En grismössa som man drog i snörerna så viftade vingarna *ehh*



Varnade henne *s*

Kvällen fortsatte med en massa Wii spelande *s*





Vissa har ju mer koll än andra:)
När alla hade lagt sig satt jag å tittade på mammas barn filmer *s*
Man kan inte sova halv 1 ;)
Mamma kämpade å andra sidan länge!!
Vaknade måndagen vid 10 tiden.. Efter att ha sett slutet på barnfilm nr 2 och ätit frukost bar det av mot fiske lyckan:)



Min met körk i vattnet:)



Pappa röker in fiskarna medans mamma fiskar..



Mammas första fisk hon fick en baddare sen på 3 kilo *host* För när storfiskaren talar om hur många fiskar han får då skarvar han som han vill då räcker armarna inte till :)
Fick bara massa minisar men mosters katter fick lite mat i alla fall:)





Ibland undrar man varför man flyttade från norrland men det krävs bara nån minut så förstår man:)
På kvällen träffade vi brorsan och hans tjej Frida..



Hmm *s*



Brorsans underbart gulliga tjej Frida.. Lite blek av blixten...



Bror och mor.. Mamma jag och pappas mat kom sist då vi hade beställt pizza :)
Vi skjusade hem Frida då Matte och Frida bara hade en cykel.. Å medans vi pratade med deras katter så pluttade brorsan upp:)



Love och Sixten:)

I dag söndag väckte dom mig 20 i 12 trodde inte på dem..  å andra sidan var jag uppe och åt frukost 8 *s* man sover tydligen alltid bättre natt nr 2:)
Vi åkte upp till morfars hus eller det som var hans hus..



Kändes lite jobbigt att komma in i det.. Detta var mina morföräldrars hus under så lång tid.. Nu var sovrum och köket utrivet..
Gick in i vardagsrummet tittade mig omkring hade inte väntat mig att det skulle se ut som det gjorde när morfar bodde där men det var jobbigt..
Tittade runt i vardagsrummet där mamma och moster lagt in saker efter de rensat..
Ville jag verkligen rota i deras liv? Kände mig girig typ sånna känslor man får när man sett hur andra anhöriga beeter sig inom mitt jobb.
Hittade några vackra glas som jag alltid kommer att tänka på mormor och morfar med.. Mamma hade trott att jag velat ha dem, en vacker kopp med fat, dukar som mormor gjort,  en trädgårdsbok som jag vet mormor läst för hon var helt underbar på sina rabatter, men det bästa av allt och det jag nästan blev lyckligast för var och fick tårar i ögonen när jag såg var kvinnan med sitt barn..  Visar en bild..



Så länge jag minns har jag alltid älskat denna gips figur, dess skarpa färger och för att den fanns i samma rum som jag mormor bibeln och korset jag höll i min hand när mormor hade lämnat oss..
När jag stod med den i min hand så kände jag bara jag behöver inte fler minnes saker :)
Nu blev jag djup..
Den står i mitt köksfönster och lyses upp av lampan nu:)
Efter vi tittat klart så bjöd moster på kaffe :)



Vart lite mörkt men dock min älskade moster och mamma:)
Efter att ha fikat med moster traskade vi hem vägen som jag sprungit gått snubblat cyklat moppat och och bil på:)

l

Vägen till Lillan:)
planet hem var också försenat ville lägga mig ner å skrika inte igen!!
Planet landade 19:06 inne i planet 19:10 Lyfte 19: 20 snacka snabba ryck:) tänk om det kunde vara lika smidigt vid alla flygresor:)

puss och kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0