Svamel

Hade lite att göra så jag tänkte jag kunde prata med min blogg en stund.

image94

Mina katter när dom var bäbisar  Maj 1991är bilden tagen. Skrållan och Svarten. Ingen av dem finns längre:( Skrållan fick vi ta bort juni 2003 och Svarten dog nu i juni i år.

Maj 91 låter ju som ett helt liv sedan. Vad gjorde jag då?? Var tillsammans med Gustav och hade bott i Nyland sedan november 90.. Höll på med gymnastik med Jenny och Joanna 3 gånger i veckan.
Hade fyllt 13 och skulle börja 7:an till hösten inne i stan på vasaskolan. Oj vad länge sedan det känns...

satt och läste ur Mark Levengods bok där barn förklarar saker nu hittade jag lite roligt på nätet..

Kvinnor består av äggstockar och så tänker de mer.
SIRI 6 ÅR

En del kor är svarta. De är invandrare.
KARIN 5 ÅR

Om man öppnar ögonen och det är alldeles svart, då är man
medvetslös.
HILDA 7 ÅR

Det finns många sorters hud. Förhud är till exempel huden som man
har framtill medan bakhuden är huden som man har på baken.
THERESE 6 ÅR

Farfar är ordblind. Det vill säga, han förstår bara orden när vi
skriker dem i örat på honom. Om vi skriver dem blir han ett frågetecken.
MARIANNE 7 ÅR

Skillnaden på tantkroppar och manskroppar är att tantkroppar har flera hemliga rum i bägge ändar.

MIKAEL 6 år

En psykolog är en galen man som slår tanter.
Emelie 8 år

Barn är verkligen ärliga när de ska förklara och säga något.

C:ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0