Morfars begravning

Åkte hemifrån vid 10 över 6 tiden på fredagen för att 3 timmar senare landa på flygplatsen i Umeå.
Hämtade upp Matte och Frida på vägen innan vi åkte hem till mamma.

image138

Sen var det mest väntan innnan vi skulle i väg på morfars begravning.
Satt och pratade om allt möjligt innan vi gjorde oss i ordning.

image121

Jag och mamma!

image122

Morfar kista. Det var en vacker begravning. Kort för barnen skull men alldeles lagom. Det var kul att träffa hela släkten igen kanske inte under omständigheterna men i alla fall. Vi var ungefär 25 personer där.

                       

Några bilder från begravningen. Om ni trycker på dem blir de större.
Första bilden är buketten från Mosters sida.
Den andra bilden är buketten från oss.
Sen är det jag och brorsan på bild vid kistan. 
4:e bilden är på min kusin Micke och hans dotter Ronja.
Sen är det minnesbordet  när vi fikade efteråt.
6:e bilden är på min kusin Josse när hon höll ett tal om morfar.
och sista på mina kusiner Josse Jeanette och Johanna.

Vi grillade på kvällen. Var ju underbart väder ute:)

På lördag Peters födelsedag åkte vi in till stan och köpte lite presenter till honom.
Jag köpte ett par nya skor:)

image136

Innan vi åkte hem åt vi födelsedags lunch.

image131

Peter fick strumpor kalsonger tshirts tröja och ett par byxor.
På kvällen åt vi kräftor och paj.

image132

Peter

image133

Morsan

image134

Farsan

image135

Och jag:) Jag åt flest och skalade dem själv... Fast det tog ju sin tid *s*

Vi skulle åka hem vid 17 tiden idag men planet var en halvtimme sent. Så det blev lite senare än vi räknat med.

image137

Mammas hus innan vi åkte hem..


Kommentarer
Postat av: Mia

Hallojsan! Men vad kul att höra från dig, var ett tag sen. Kul att se vad ni har för er, jätte fina bilder! Som du ser har jag åsså en hemsida, maila mig så kan jag skriva tillbaka lösen. Kram så länge

2007-08-31 @ 13:32:35
URL: http://www.miasdagar.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0